Dotaz:
Zadavatel v odpovědi na dotaz č. 1 uvádí, že hodnocen bude součet nabídkových cen za jednotlivé položky.
Uchazeč upozorňuje na to, že tato metrika neumožňuje zajistit spravedlivé posouzení nabídek, nabídky nebudou z pohledu ceny porovnatelné. Mezi nejzásadnější neporovnatelné položky patří na jedné straně např. cena za 1 leták v řádu několika desítek haléřů vs. na druhé straně kompletní zpracování obsahu kampaně, řízení PR a produkce za kalendářní měsíc. Pokud totiž váha obou těchto položek v celkové ceně je stejná (což při posuzování součtu jednotkových cen je), umožňuje toto kritérium silnou spekulaci při oceňování položek a neporovnatelnost nabídek.
Příklad:
Pokud jeden uchazeč uvede např. cenu za zpracování obsahu kampaně/měsíc 100.000 Kč a cenu za leták irelevantních 1.000 Kč a druhý uchazeč uvede cenu za zpracování obsahu kampaně 200.000 Kč a cenu za leták 1 Kč, bude uchazeč se součtem jednotkových cen 101.000 Kč v kritériu nabídkové ceny výrazně výhodnější než uchazeč se součtem jednotkových cen 200.001 Kč. Zadavatel musí nakoupit ale nejméně minimální jednotku, tj. 1 kalendářní měsíc zpracování obsahu kampaně a 2500 letáků. Taková konečná cena bude u jednotkově levnějšího dodavatele 1 x 100.000 + 2500 x 1000 = 2.600.000 Kč výrazně dražší až nesmyslná oproti jednotkově dražšímu dodavateli 1 x 200.000 + 2500 x 1 = 202.500 Kč. Přitom dodavatel s celkovou cenou 2.600. 000 Kč získá více bodů v dílčím kritériu hodnocení ceny!!
Žádáme o vysvětlení, příp. změnu hodnotícího kritéria nabídkové ceny.
|